Polacy wicemistrzami świata w zarządzaniu!

Strona www: www.bigram.pl/
Dział: kariera - pracaikariera.pl

Finały światowe Global Management Challenge 2008 odbyły się w dniach 22.-23. kwietnia b.r. w Lizbonie. W rozgrywkach wzięły udział reprezentacje 30 państw. Polskę reprezentowali zwycięzcy krajowej edycji konkursu w 2008 roku – zespół studencki APVP.


GMC to największa na świecie symulacja biznesowa, prowadzona w formie internetowego konkursu w 30 państwach. Uczestnicy gry wcielają się w rolę zarządów wirtualnych spółek. GMC pozwala spojrzeć na przedsiębiorstwo „z lotu ptaka”, gdyż uczestnicy podejmują decyzje związane ze wszystkimi obszarami działalności firmy. Zespoły, poza zdobywaniem praktycznej wiedzy i nowych doświadczeń, doskonalą umiejętności miękkie - związane ze współdziałaniem, wzajemną motywacją, pracą w zespole.

Celem każdego zespołu jest osiągnięcie najwyższych cen akcji na giełdzie. Finaliści krajowych edycji raz w roku spotykają się na Finałach Światowych.

W Lizbonie nasz zespół spotkał się w półfinale z bardzo silną konkurencją – m. in. z reprezentacjami Chin, Makao i Czech. Członkowie APVP wiedzieli, że mają przed sobą bardzo trudne zadanie, niemniej jednak z powodzeniem zastosowali swoją strategię i awansowali do ścisłego finału, jako jeden z ośmiu najlepszych zespołów. „W finale musieliśmy zmierzyć się z Rosją, Finlandią, Hongkongiem, Turcją, Białorusią, Rumunią i Portugalią. Po doświadczeniach z półfinałów wiedzieliśmy, że to właśnie reprezentacja Rosji będzie naszym największym konkurentem.” – wspomina Marcin Suszczewicz, członek zespołu APVP. – „Głównym czynnikiem, który wyróżniał firmę Rosjan, było posiadanie nieporównywalnie większych udziałów rynkowych niż pozostałe drużyny. To też stało się naszym celem w dniu finałów. Nasze decyzje zaowocowały bardzo dobrą oceną naszej firmy w oczach inwestorów. Zajęliśmy drugie miejsce za Rosjanami posiadając jedynie o 8 punktów niższą cenę akcji. Była to najbardziej emocjonująca i wyzywająca rozgrywka w jakiej braliśmy udział i czuliśmy się w pełni usatysfakcjonowani osiągniętym wynikiem.”

Polacy uczestniczyli w światowych finałach po raz dziewiąty. Polska reprezentacja po raz kolejny odniosła sukces prezentując na arenie światowej najwyższej rangi umiejętności biznesowe.

Praktyczne szkolenie z zarządzania spółką giełdową w Polsce po raz dziesiąty.

W tym samym czasie zakończyła się rejestracja do tegorocznych krajowych rozgrywek GMC Poland 2009. Organizatorem polskich edycji od 2000 roku jest BIGRAM. „Co roku do konkursu zapraszamy zespoły firmowe i studenckie. W firmowych drużynach są specjaliści, menedżerowie, inżynierowie, osoby decyzyjne z firm z całej Polski. Zespoły akademickie tworzą bardzo aktywni, ambitni i zmotywowani studenci, którzy poszukują możliwości rozwoju swoich zainteresowań i wiedzy. Nauka opiera się na błędach, ale i na sukcesach, które uczestnicy odnoszą na wirtualnych rynkach. Zaletą gry jest to, że nie tracimy prawdziwych pieniędzy.” – Paulina Mazur, BIGRAM

Z zalet symulacji w Polsce skorzystało już ponad 10 000 osób. Na świecie, w 30 krajach, w konkursie wystartowało około 400 000 uczestników. Tegoroczna edycja jest rekordowa pod względem liczby startujących zespołów – około 550 drużyn (prawie 3000 osób) bierze udział w pierwszym etapie GMC Poland, który rozpoczął się 25 maja. Przebieg rozgrywek można śledzić na www.gmcpoland.pl.

Startujące w konkursie zespoły firmowe reprezentują między innymi: AXA Ubezpieczenia, Bank Gospodarstwa Krajowego, Carlsberg, Cemex, BP Polska, Marketplanet, Philips Morris, PTC ERA, Provident, PZU, Vattenfall, Mondial Assistance, ZPC Mieszko, Volkswagen Bank, Telekomunikacja Polska i wiele innych. Zaangażowanie w rozwój zarówno obecnych jak i przyszłych pracowników potwierdza, iż firmy uczestniczące w GMC to innowacyjne i otwarte na nowatorskie idee przedsiębiorstwa. Dla drużyn akademickich GMC jest wyjątkową szansą na zdobycie pierwszych doświadczeń z zakresu zarządzania i ekonomii. Takie praktyki z kolei wpływają pozytywnie na możliwości i szanse młodych ludzi na rynku pracy. Studenci startują pod patronatem między innymi: Banku Millennium, Deloitte, METRO Group, Telekomunikacji Polskiej, NBPortal.pl, Giełdy Papierów Wartościowych. Partnerami GMC i sponsorami studentów są również TAP Portugal, ROHLIG SUUS, FPK, Nestlé Polska, Leroy Merlin, PKN Orlen, STRABAG, Amway Polska, ANIMEX.

Wśród nagród dla zwycięzców tegorocznej edycji są między innymi: bilety lotnicze do Lizbony, wyjazd na Finał Światowy, studia podyplomowe w Akademii L. Koźmińskiego, prenumeraty Harvard Business Review Polska, szkolenia ESSENTIS.

Organizator w Polsce: BIGRAM Personnel Consulting

Patron honorowy: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski

Sponsorzy: Bank Millennium, Deloitte, METRO Group, Telekomunikacja Polska

Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Personel i Zarządzanie, Marketing w Praktyce, TVN CNBC

Współpraca: Bankier.pl, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Harvard Business Review Polska, qpracy.pl

ostatnia zmiana: 2010-05-04
Komentarze
Polityka Prywatności