Dlaczego rynkowy sukces komercjalizacji innowacji i nowych technologii jest trudny do osiągnięcia?

Dział: kariera - pracaikariera.pl

Dlaczego rynkowy sukces komercjalizacji transferu innowacyjnych technologii jest trudny do osiągnięcia? Bowiem innowatorzy zwykle potrzebują pieniędzy na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Trudności związane z finansowaniem nowo powstających przedsięwzięć, często ryzykownych biznesowo, nie zmieniły się, a uzyskanie odpowiedniego finansowania jest kluczem do udanej komercjalizacji.
Komercjalizacja nowych technologii to dynamiczny proces, który przebiega w kilku etapach:
1)    zdefiniowanie innowacyjnego pomysłu 2) preinkubacja, 3) wejście kapitałowe.

Każdy inwestor wymaga poważnego zaangażowania przedsiębiorcy w realizację idei, która jest wysoce eksperymentalna. Zwłaszcza we wczesnym stadium rozwoju przedsięwzięcia istnieje wysokie ryzyko inwestycji w innowacyjne technologie, a działania i zasoby inwestorów prywatnych koncentrują się głównie na możliwościach osiągnięcia zysku, którego źródłem jest rynek.
Tę lukę w cyklu komercjalizacji wypełnia Fabryka Innowacji, ułatwiając przejście od pomysłu do biznesu i pomagając zaistnieć na konkurencyjnym rynku. Zwiększa tym samym prawdopodobieństwo sukcesu nowego przedsięwzięcia, aby w późniejszej fazie przyciągnąć kapitał inwestycyjny.

„W ramach Fabryki Innowacji opracowaliśmy szczegółowe wymagania i warunki selekcji pomysłów, szczególną uwagę skupiając na badaniu potencjału rynkowego i technologicznego nowego produktu lub usługi, które powinny przynieść potencjalnemu inwestorowi oczekiwaną stopę zwrotu z inwestycji kapitałowej – mówi Jacek Bzdurski, dyrektor projektu Fabryka Innowacji. - W celu spełnienia tych wymagań i zbudowania rentownego przedsiębiorstwa został opracowany model działania,

ograniczający ryzyko i umożliwiający ocenę potencjalnych zagrożeń oraz określenie rentowności całego przedsięwzięcia.”
Większość technologii wymaga znacznych inwestycji czasu, pieniędzy oraz innych środków w celu dostosowania ich do wymogów rynku. Dlatego zgłaszane pomysły są oceniane pod kątem ich potencjału rynkowego. Istotne jest określanie prawdopodobnych zastosowań komercyjnych nowego produktu, usługi czy wynalezionej technologii, wielkości potencjalnych rynków zbytu, istnienia lub braku konkurencji. Na podstawie takich informacji można zacząć tworzyć strategię komercjalizacji prowadzącą do uruchomienia firmy.

„Rozwijając ramy dla osiągnięcia udanej komercjalizacji pomysłu poprzez określenie kluczowych elementów na każdym etapie jego rozwoju, umożliwimy Pomysłodawcy wykorzystanie zasobów, ekspertyz technicznych oraz możliwości badań – podkreśla Jacek Bzdurski. - W takich warunkach nowo powstała firma będzie mogła rozwijać się i dążyć do rentownego wzrostu.”

Tworzenie innowacyjnych, nowych firm pokazuje, jak ważnym czynnikiem ich tworzenia jest transfer wiedzy i komercjalizacja technologii. Fabryka Innowacji pomaga pomysłodawcom nie tylko stać się, ale i rozwijać się jako przedsiębiorcom, dostarczając m.in. usługi doradcze w dziedzinach strategicznych, takich jak biznes planowanie, marketing, finanse i budżetowanie  czy budowa kanałów dystrybucji. Pełni również szczególną rolę we wprowadzaniu innowacji na rynek w postaci uruchomienia nowych, potencjalnie szybko i prężnie rozwijających się firm.


ostatnia zmiana: 2010-10-12
Komentarze
Polityka Prywatności